Carian perkara yang berkaitan dengan blog ini

Saturday, March 3, 2018

KENAPA SAYA SUKA KAJIAN SEJARAH REALITI?



Petikan dari buku Architect of Deception, Juri Lina, 2004. Jika diteliti kandungan buku ini, adalah diyakini bahawa sejarah sesebuah negara yang dijajah telah mengalami ‘falsification of history’ dibawah telunjuk mereka yang berkuasa dan dibantu oleh ‘corrupt historians’.Maka orang awam dihidangkan dengan ‘illusory myths’

Sejarah realiti merupakan peristiwa yang telah dan diyakini berlaku, yang hanya dialami, dirasai dan diwarisi turun-temurun di dalam sesebuah keluarga. Hasil gabungan cerita turun temurun ini yang dikutip di kalangan pelbagai keluarga dari pelbagai tempat menghasilkan satu maklumat lengkap dan menyeluruh. Maklumat yang berpunca dari anak watan dan bukannya yang berpunca dari penjajah dan talibarutnya. Maklumat ini kemudiannya dikaji dengan teliti bagi memastikan kebenarannya.


Secara peribadi, saya telah mula melakukan kajian sejarah realiti semenjak Julai 2009, setelah menemui beberapa perkara yang menimbulkan perbagai persoalan. Persoalan tanpa jawapan inilah yang boleh menimbulkan rasa tidak tenteram dalam jiwa. Jawapan hanya boleh diperolehi dengan melakukan kajian. Kajian menghasilkan jawapan, dan jawapan menghasilkan keyakinan dan ketenangan. Apabila keyakinan terhadap kajian sejarah realiti diperolehi kenapa harus percaya kepada sejarah mainstream yang ditulis oleh penjajah dan talibarutnya, sejarah yang ditulis oleh Stamford Raffles, William Shellabear, R.O. Winstedt, Munshi Abdullah dan lain-lain yang seangkatan dengan mereka.

Sejarawan mainstream, orang awam dan rakan-rakan juga pernah mempertikaikan kajian sejarah realiti yang dilakukan, saya tidak hairan kerana saya juga turut mempertikaikan sejarah mainstream yang dipegang oleh mereka. So ianya “fair and square”.. tak perlu gaduh-gaduh, teruskan kajian masing-masing.



Mereka yang mempertahankan sejarah mainstream ada beberapa kategori seperti berikut
   (1) terpaksa sebab ianya punca pendapatan
   (2) percaya dan yakin sebab ianya dipelajari dari kecil hingga dewasa
   (3) malas dah nak fikir, “ada aku kesah?, lantak la..”
   (4) dah masuk dalam perangkap freemason dan illuminati hasil penjajahan minda.

Begitu juga mereka yang meminati kajian sejarah realiti terdiri dari beberapa kategori
   (1) mereka yang ada cerita dan salasilah keluarga tersendiri
   (2) melakukan kajian untuk mencari kebenaran
   (3) saja suka-suka sebab ianya kelihatan berlainan, dan mungkin juga ada kepentingan tertentu
   (4) percaya bahawa penjajah telah merubah dan mencaturkan sejarah negara yang dijajah.

Ranjau dan halangan dalam melakukan kajian sejarah realiti ini amat tinggi, kerana ianya merupakan usaha untuk mencerahkan sejarah yang telah digelapkan, menggali semula sejarah yang telah ditimbuskan, mencari semula sejarah yang telah dihilangkan, meneliti sisa sejarah yang telah dimusnahkan, membetulkan sejarah yang telah diubah dan cabaran terbesar ialah kita perlu faham bahawa “sejarah adalah milik orang yang berkuasa”.

Cabaran utama kajian sejarah realiti ialah untuk membuktikan kebenaran apabila kebenaran telah disembunyikan. Kajian sejarah realiti menjadikan perkara-perkara berikut sebagai sumber untuk mendapatkan ‘integrated information’:

      (1) Kesah turun temurun dari orang tua
(2) Nama tempat
(3) Bahasa tempatan
(4) Artifak sejarah
(5) Makam lama
(6) Kota Lama
(7) Seni bina tradisional
(8) Senjata, pakaian, makanan dan apa sahaja yang berkaitan tradisional
(9) Manuskrip lama
      (10) Lompong dan sisa sejarah sebenar dalam dokumen sejarah mainstream dll

Sejarah mainstream tidak dapat merungkai persoalan kerana ianya dipenuhi kepalsuan yang memberi manfaat kepada penjajah yang dikuasai oleh illuminati dan freemason. Kerana Dajjal itu merupakan Pendusta. Selamat mengkaji sejarah realiti.

(


4 comments:

  1. I'm not sure exactly why but this blog is loading incredibly slow for me.
    Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
    I'll check back later and see if the problem still exists.

    ReplyDelete
  2. exactly where do you start? The first thing you certainly can do is begin incorporating local into your keywords and phrases.
    A fantastic example is if you are selling essential oils, your own key words can possibly be"essential oils," or"high quality essential oils."
    Nowadays you want to introduce regional, which means you just
    turn your key word to some long-term keyword with area, such as for instance"essential oils London" or"essential oils in New York" as examples

    ReplyDelete